Lejki marketingowe, czyli jak skutecznie pozyskiwać klientów.
Strategia marketingowa,
lejek marketingowy, lejek sprzedażowy.
Wszystko to określenia dla ścieżki, jaką pokonuje potencjalny klient, od momentu kiedy zobaczy w internecie Twoją informację, ofertę, produkt, do momentu, kiedy kliknie przycisk do płatności i dokona zakupu.
Na każdym etapie lejka metodą selekcji zawęża się grupa potencjalnych odbiorców. Na samym dole lejka otrzymujemy klientów gotowych do zakupu.
W zależności od ustawionego procesu sprzedaży, z jednymi możesz sfinalizować transakcję, poporzez kontakt osobisty. Inni sami sfinalizują transakcję korzystając z oferty i przycisków CTA prowadzących do płatności.
Im droższy produkt, tym trudniej o zdobycie klienta i proces jego pozyskania musi być bardziej wyrafinowany.
Jednak całość można zaplanować i zautomatyzować.
Dobrze skonfigurowany lejek marketingowy przynosi cały czas sprzedaż.
Jedyne o co trzeba dbać, to generowanie ruchu, czyli reklama, której celem jest skierowanie odwiedzających na stronę z ofertą płatną lub np. darmowego szkolenia, webinaru aby w dalszych krokach lejka zaproponować płatne rozwiązania.
Nawet najlepsza oferta nie znajdzie nabywców,
jeżeli się o niej nie dowiedzą.

Elementy stosowane w lejkach sprzedażowych
w zależności od ceny i rodzaju oferty:
– źródła tzw. ruchu czyli reklamy
w Social Media, Google, YouTube
– reklamy na budowanie świadomości marki
– reklamy bezpośrednie na strony z ofertami
– landing page z video i formularzem zapisu
– pixele zainstalowane na stronach www
– remarketing dla odwiedzających stronę z ofertą
– sekwencja emaili kontentowych
– sekwencja emaili sprzedażowych
– sekwencja video
– strony z ofertami Up Sell, Down Sell
– przyciski CTA z podpiętymi płatnościami
– moduły sklepu online
– strony podziękowania z dostępem do produktu
Przy ofertach tańszych produktów można z powodzeniem stosować kierownie ruchu bezpośrednio na ofertę, zbierać adresy mailowe i wykorzystywać oferty typu up-sell i down-sell.
Korzyści dobrze ustawionego lejka marketingowego:
✅ Działa 24/7 generując sprzedaż.
✅ Po odpowiedniej konfiguracji wszystko odbywa się automatycznie.
✅ Pomaga organizować i analizować proces sprzedaży.
✅ Pozwala monitorować skuteczność działań marketingowych.
✅ Po zakupie przez klienta pieniądze trafiają na Twoje konto za pośrednictwem bramki płatniczej.
Jeżeli chcesz stworzyć lejek marketingowy dla swojej oferty,
skontaktuj się na adres mailowy: info@imedia47.pl lub na What’s App
Zaproponuję rozwiązania, które będą odpowiadać Twoim potrzebom.