logo imedia47.pl

Jak poprowadzić odwiedzających Twoją stronę do zakupu

mar 11, 2021 | Projektowanie Stron | 0 komentarzy

Jak poprowadzić odwiedzających Twoją stronę do zakupu imedia47.pl

Jakie narzędzia warto wykorzystywać, aby częściej zamieniać odwiedzających w kupujących?

Jeżeli Twoim celem jest pozyskiwanie klientów i jak największa sprzedaż, warto korzystać z dostępnych marketingowych funkcji.


Przejrzyste menu strony.

Układ Twojej witryny powinien być zrozumiały i prowadzić użytkowników we właściwej kolejności do celu, aby skorzystali z Twojej oferty.
Najczęściej spotykana kolejność zakładek w menu strony wygląda tak:

 – O MNIE / O NAS:  kim jesteś, co robisz.

 – USŁUGI: jakie rozwiązania, produkty proponujesz, ich korzyści.

 – PORTFOLIO: opisy, zdjęcia efektów twojej pracy.

 – OFERTA

Być może wydaje się to oklepane, ale jest przejrzyste i skuteczne.
W ten sposób zwiększysz prawdopodobieństwo, że odwiedzający szybciej znajdzie to czego szuka.


Stosuj formularze kontaktowe.

Zadaniem formularza kontaktowego, czy formularza zapisu jest pozyskanie danych kontaktowych do Twojej bazy, tzw leadów.
Zwykle jest to imię i adres e-mail, ale można poprosić też o podanie numeru telefonu, czy zadanie pytania.
Z taką osobą możesz się kontaktować ze swojej skrzynki mailowej lub autorespondera i informować o specjalnych promocjach lub nowościach.
Projektując formularz można ustawić jakie dane kontaktowe chcesz uzyskać, oraz zdecydować, które pola formularza są obowiązkowe do wypełnienia.
Oczywiście internauci niezbyt chętnie zostawiają numery telefonów, dlatego to pole formularza może być nieobowiązkowe. Adres e-mail jest jednak standardem.
Ludzie tym chętniej zostawią swoje dane, im większą wartość ma dla nich to, co w zamian zaproponujesz.
Aby pozyskać dane stosuje się często zapis na newsletter, czyli otrzymywanie regularnych informacji o nowościach na Blogu. Możesz zaproponować przesłanie e-booka, poradnika, dostępu do darmowego video treningu, webinaru.
Wszystkie te działania można ustawić automatycznie na stronie internetowej, co oszczędzi Twój czas.


Używaj przycisków wezwania do działania.

Wezwania do działania – Call To Action (CTA) to narzędzie, które powszechnie stosuje się na stronach z ofertami. Są to strony sprzedażowe lub Landing Page (strona lądowania).
Jeżeli chcesz, aby internauci „klikali” w przyciski, aby dokonać zakupu, ułatw im to zadanie najbardziej jak to możliwe.
Wspomniane przyciski muszą być usytuowane w odpowiednich miejscach, odpowiedniej wielkości, tak aby można je łatwo zauważyć.
Przyciski wyróżniamy:
 – kolorem, stosuje się często czerwony, żółty, pomarańczowy.
 – animacją.
 – odpowiednim tekstem na przycisku zgodnym z akcją, która za tym następuje.
Wszystkie opisy dotyczące procesu opłacenia i dostarczenia zakupionych produktów, powinny być jasne, zrozumiałe jak dla 6 latka i nie pozastawiające cienia wątpliwości.

Najlepszym narzędziem sprzedażowym na stronach internetowych jest wspomniana wyżej Landing Page.
Więcej o Landing Page w osobnym artykule.

Inne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witaj
Wyślij na WhatsApp