logo imedia47.pl

Halo! Czy Twój biznes potrzebuje Landing Page?

mar 12, 2021 | Projektowanie Stron | 0 komentarzy

Dla wszystkich, którzy sprzedają online, posiadanie strony www jest jednym z najważniejszych aspektów umocnienia obecności w internecie.
Jednak nie wszystkie strony internetowe są takie same.
Dla tych, którzy chcą podnieść swoją sprzedaż (konwersję), strona typu Landing Page jest skutecznym sposobem na przeprowadzenie odwiedzających krok po kroku do zakupu.


Jaki jest cel Landing Page?

Landing Page ma swoją specyfikę. Może być częścią witryny lub odrębną stroną.
To strona wyjątkowo skoncentrowana na celu:
1. sprzedaż
lub
2. pozyskanie lead’a – kontaktu do potencjalnego klienta.

Korzyści Landing Page

Dobrze przygotowana Landing Page:

– Zwiększy zaufanie do Ciebie lub Twojej firmy.
– W przekonywujący sposób przekaże informacje o korzyściach Twojej oferty.
– Zwiększy liczbę potencjalnych klientów.
– Ostatecznie zwiększy sprzedaż.

Czym różni się Landing Page od zwykłej strony internetowej?

Podstawowa różnica polega na tym, że na Landing Page
jest przede wszystkim tekst sprzedażowy. Dotyczy on jednego produktu czy usługi.
Landing Page warto umieścić na osobnej domenie, czy sub-domenie, gdzie nie ma dostępu do menu i innych podstron. To mogłoby rozpraszać potencjalnego klienta i przeszkadzać w dokonaniu zakupu.

 

11 elementów wpływających
na skuteczność Landing Page.

1. Intrygujący tytuł strony.
Załóżmy, że twoja usługa to trening poprawy sylwetki. Jeżeli w nazwie strony umieścisz „Trening Poprawy Sylwetki” to może to być niewystarczająco zachęcające aby czytać dalej. Dlatego warto popracować nad tytułem.
Powinien on zwrócić uwagę i zachęcić do czytania dalej, czyli:
„Jak w 30 dni uzyskać sylwetkę, której nie powstydzisz się na plaży w Saint Tropez”


2. Przekonywujący tekst sprzedażowy
Musisz podać jasne informacje o tym co oferujesz. Potencjalny klient chce zobaczyć jak Twój produkt czy usługa pomoże mu rozwiązać jego problem, uczyni jego pracę bardziej skuteczną, zmieni jego życie na lepsze.

Używaj w tekście dużych nagłówków, pogrubionych czcionek i formatów wyrównania do środka w przypadku najważniejszych informacji sprzedażowych.


3. Zbudowanie zaufania
Można założyć, że osoba, która znalazła się na Twojej Landing Page trafiła tu nieprzypadkowo. Prawdopodobnie została przekierowana klikając w umieszczony przez Ciebie link w Social Media, na You Tube czy w reklamie i jest zainteresowana tym co sprzedajesz.

Integralną częścią tekstu sprzedażowego są informacje o sprzedającym i ofercie, które zbudują zaufanie.

Nagrane przez Ciebie video może być atrakcyjnym dodatkiem do Landing Page, który podniesie zaufanie do Ciebie. W video możesz powiedzieć krótko o sobie, o swoim biznesie oraz o tym co oferujesz.

Im większe zaufanie klienta do Ciebie i wiara, że produkt spełni oczekiwania, tym szybciej podjęta decyzja o zakupie.


4. Testimoniale
Reguła społecznego dowodu słuszności Roberta Cialdiniego bardzo silnie oddziaływuje na nasze zachowanie.

Testimoniale, czyli opinie zadowolonych klientów umieszcza się w osobnej sekcji na Landing Page.
To kolejny przekonywujący etap budowania zaufania.

5. Bonusy
Każdy z nas lubi dostawać prezenty. Dlatego Bonusy, które obiecasz dostarczyć wraz z zakupem podstawowego produktu, podniosą skuteczność Landing Page z ofertą. Bonusem mogą być przydatne poradniki, darmowy trening, czy upust cenowy.

6. Ograniczenie ilości.
Warto zainstalować funkcję licznika pokazującego ile jeszcze zostało w sprzedaży dostępnych produktów na  promocyjnych warunkach. 
Pewnie nieraz rezerwując pokój w hotelu na
booking.com
czy podobnych stronach, widziałeś liczbę pozostałych dostępnych pokoi w promocyjnej cenie. Dlatego szybciej podejmowałeś decyzję.

7. Ograniczenie czasu.
Jeżeli wyznaczysz czas, po którym promocyjna oferta zakończy się, zwiększasz prawdopodobieństwo zakupu.
Ile dać czasu?
Lepiej nie za dużo, bo potencjalny klient może o tym zapomnieć.
Optymalnie jest ustawić czas zakończenia oferty na ten sam dzień lub na kilka godzin po jej zobaczeniu.
Funkcja zegara odliczającego czas do zakończenia oferty podniesie skuteczność bardziej niż tylko tekstowa informacja na ten temat .
Masz dwa rodzaje zegarów do wykorzystania:
1. odlicza czas do konkretnej daty i godziny, np do jutra o godz. 22:00
2. odlicza czas do zakończenia oferty   od momentu pierwszej wizyty danej osoby na Twojej Landing Page.

8. Przyciski Call to Action – CTA
Przyciski wezwania do akcji czyli CTA to jeden z najważniejszych elementów Landing Page. To dzięki ich funkcjom internauta zostawi swoje dane kontaktowe lub dokona zakupu.
Często umieszcza się go w kilku miejscach tekstu. Ma to znaczenie, jeżeli tekst sprzedażowy jest długi i obejmuje więcej niż zawartość jednego ekranu.

Przycisk CTA zmienia odwiedzającego w potencjalnego klienta, do którego możesz łatwo potem dotrzeć z:
– interesującymi informacjami, aby budować jego zaufanie,
– specjalnymi ofertami, aby dokonać sprzedaży.

Call to Action w zależności od ustawień mogą generować od razu sprzedaż.

Ważne jest:
– odpowiednie rozmieszczenie, aby były dobrze widoczne.
– napisy na przyciskach, które zachęcają do działania.
– kolorystyka, aby się wyróżniały.
– można dodać animację na przyciskach, aby jeszcze bardziej je uwidocznić.

9. Linki do płatności
Przycisk CTA z hasłem Zamawiam, Kupuję, powinien być zintegrowany z bramką płatności i umożliwić natychmiastową płatność kartą, przelew z konta w banku lub PayPal.
Klient jest gotowy do zakupu, klika i płaci.
Bez tej funkcji, klient będzie musiał wpisywać dane do przelewu na swoim koncie w banku, co często prowadzi do zaniechania zakupu.
Chcesz podnieść skuteczność? Podepnij płatność 🙂

10. FAQ
Na wielu stronach LP spotkasz sekcję Najczęściej Zadawanych Pytań
z odpowiedziami. Z relacji użytkowników wynika, że ta sekcja również podnosi skuteczność. Niektóre osoby potrzebują więcej informacji o procedurach płatności, dostawy, fakturze, gwarancji czy o działaniu produktu. Warto to napisać w jednoznaczny i zrozumiały sposób.

11. Projekt graficzny Landing Page.
Wszystkie informacje umieszcza się w sekcjach osadzonych w odpowiedniej kolejności jedna pod drugą.
Ważne, aby strona była czytelna, przyjemna dla oka
i nie męczyła źle dobranymi kolorami.
Podobnie ze zdjęciami w tle sekcji, czy grafikami.
Nie powinny one odwracać uwagi od najważniejszych informacji i przycisków Call To Action.

PROMOCJA! TUTAJ SPECJALNA OFERTA NA LANDING PAGE.

 

Inne artykuły

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *